Що таке булінг

У 2019 році набрали чинності норми закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», який визначає поняття булінгу. Напередодні початку нового навчального року Міністерство юстиції України продовжує інформування в рамках кампанії #СтопБулінг.

Булінг (bullying, від анг. bully — хуліган, забіяка, цькування) — це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Ознаки булінгу

Типовими ознаками булінгу є:

систематичність (повторюваність) діяння;

наявність сторін — кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі;

наслідки у вигляді психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страху, тривоги, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Види булінгу

Людину, яку вибрали жертвою, намагаються принизити, залякати, ізолювати від інших різними способами. Найпоширенішими видами булінґу є:

фізичний (штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних пошкоджень);

психологічний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж);

економічний (крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей);

сексуальний (принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти);

кібербулінг (приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв).

Як відрізнити звичайний конфлікт від булінгу

Варто пам’ятати, що не кожен конфлікт є булінгом. Цькування — це тривалі, повторювані дії, а одинична сутичка між учасниками таким не може вважатися. Наприклад, якщо друзі посварилися та побилися чи діти разом весело штовхалися, але одна із них впала і забилася — це не вважається булінгом. Проте, якщо однолітки на чолі з булером регулярно насміхалися, принижували або ховали та кидали речі дитини, штовхали, не вперше нецензурно обзивали та били, викладали в соцмережі непристойні чи відфотошоплені знімки дитини — потрібно негайно діяти.

Що робити, якщо ваша дитина стала жертвою булінгу

Зберігайте спокій, будьте терплячими, не потрібно тиснути на дитину. Поговоріть з нею, дайте їй зрозуміти, що ви не звинувачуєте її в ситуації, що склалася, готові її вислухати і допомогти.

Запитайте, яка саме допомога може знадобитися дитині, запропонуйте свій варіант вирішення ситуації. Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (психолог, вчителі, керівництво школи, старші учні, батьки інших дітей, охорона, поліція).

Повідомте керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагайте належного її урегулювання. Підтримайте дитину в налагодженні стосунків з однолітками та підготуйте її до того, що вирішення проблеми булінгу може потребувати певного часу.

У разі, якщо вирішити ситуацію з булінгом на рівні школи не вдається — повідомте поліцію.

Що робити, якщо ви стали свідком булінгу

Втрутитися і припинити цькування — булінг не слід ігнорувати.

Зайняти нейтральну позицію в суперечці — обидві сторони конфлікту потребують допомоги.

Пояснити, які саме дії вважаєте булінгом і чому їх варто припинити.

Уникати в спілкуванні слів «жертва» та «агресор», аби запобігти тавруванню і розподілу ролей.

Повідомити керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагати вжити заходів щодо припинення цькування.

Ситуації з фізичним насильством потребують негайного втручання.

Що робити, якщо ваша дитина агресор

Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її поведінки.

Уважно вислухайте дитину, з повагою поставтеся до її слів.

Поясніть дитині, що її дії можуть бути визнані насильством, за вчинення якого настає відповідальність.

Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити таку поведінку, але не погрожуйте обмеженнями і покараннями. Повідомте їй, що будете спостерігати за її поведінкою.

Зверніться до шкільного психолога і проконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини під час занять — агресивна поведінка і прояви насильства можуть бути ознакою серйозних емоційних проблем.

Яка роль відведена педагогічним працівникам у запобіганні та протидії булінгу

Керівник закладу освіти зобов’язаний створити у закладі освіти безпечне освітнє середовище, вільне від насильства та булінгу. Крім того, керівник:

розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) та видає рішення про проведення розслідування;

вживає відповідних заходів реагування;

забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учням, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);

повідомляє органам Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Також Закон зобов’язує педагогічних працівників негайно повідомляти керівників закладів освіти про виявлені факти булінгу (цькування) серед школярів.

Яка відповідальність за вчинення булінгу

До прийняття змін до законів щодо протидії булінгу (цькуванню) відповідальності за його вчинення в Україні не існувало. З прийняттям нового закону було запроваджено адміністративну відповідальність. Відтепер вчинення булінгу (цькування) стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу карається штрафом від 850 до 1700 грн або громадськими роботами від 20 до 40 годин.

Такі діяння, вчинені повторно протягом року після або групою осіб караються штрафом у розмірі від 1700 до 3400 грн або громадськими роботами на строк від 40 до 60 годин.

У разі вчинення булінгу (цькування) неповнолітніми до 16 років, відповідатимуть його батьки або особи, що їх заміняють. До них застосовуватимуть покарання у вигляді штрафу від 850 до 1700 грн або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

Окремо передбачена відповідальність за приховування фактів булінгу (цькування). Якщо керівник закладу освіти не повідомить органи Національної поліції України про відомі йому випадки цькування серед учнів, до нього буде застосоване покарання у вигляді штрафу від 850 до 1700 грн або виправних робіт до одного місяця з відрахуванням до 20% заробітку.

Куди звертатися за більш детальною консультацією та роз’ясненнями

Якщо у вас залишились питання з данного приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій Україні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.

Важливо: діти мають право безоплатно отримати послуги адвоката (складання заяв, представництво в суді).

Якщо дитині необхідна психологічна допомога — зверніться на Національну дитячу «гарячу лінію» для дітей та батьків з питань захисту прав дітей за номером 116-111.

Алгоритм дій при виявленні випадків булінгу

  1. Заява
  2. Наказ про створення комісії
  3. Протокол з рішенням
  4. Заходи реагування
  5. Надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждалим від булінгу.
  6. Інформування органів поліції, ССД.

Алгоритм реагування в закладі освіти на випадки домашнього насильства

Відповідно до статті 11Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»від 7 грудня 2017 року,Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658 (п.39-41), на виконаннянаказу МОН України«Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами» від 02.10.2018 №1047, наказу ТВО від 30.10.2018 №428р «Про заходи щодо протидії домашньому насильству».

Попередні заходи:

1. Визначенняуповноваженої особи, з працівників закладу освіти для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб.

2. Інформаційно-просвітницькі, виховні заходи із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству.

3. Інформація на стендах, сайтах закладів освіти про уповноважену особу закладу, контактні телефони організацій та установ, служб підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства (поліція – 102, Національна дитяча «гаряча лінія» - 0-800-500-333, Національна «гаряча лінія» з протидії домашньому насильству -116-123, 0-800-500-225 та 116-111)

У разі виявлення фактів насильства

Крок 1.Організація соціально-психологічного супроводу постраждалого, надання медичної допомоги (у разі потреби). Дотримання принципу конфіденційності.

Крок 2.Протягом доби за допомогою телефонного зв’язку, електронної пошти інформувати уповноважений підрозділ органу Національної поліції, службу у справах дітей, територіальний відділ освіти.

Крок 3. Фіксування необхідної інформації в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі (закладу освіти) за формою згідно здодатком 3Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658.

Крок 4. Організація корекційної роботи психологічної служби, соціально-педагогічний супровід з жертвою та її кривдником.

Проект наказу по Захарівській філії

Новоукраїнського ліцею №8

від 31 серпня 2023 №

Про заходи щодо виявлення,
реагування на випадки насильства,
булінгу (цькування) і взаємодії
педагогічних працівників із іншими
органами та службами

Відповідно до статті 11 Закону України «Про запобігання і протидіюдомашньому насильству» від 07 грудня 2017 року, Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 658, наказу Міністерства освіти і науки України від 02 жовтня 2018 року № 1047 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами», Закону України від 18.12.2018 № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», листа Міністерства освіти і науки України від 29.12.2018 року № 1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», та з метою створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства, булінгу (цькування), сприяння реалізації прав осіб, постраждалих від насильства, та ефективного реагування на факти насильства

Н А К А З У Ю:

1. Працівникам закладу освіти у роботі щодо виявлення, реагування на випадки насильства, булінгу і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами керуватися «Порядком взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 658.

2. Затвердити Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти (додаток 1).

3. Затвердити План заходів, спрямованих на запобігання та протидію насильству, булінгу (цькуванню) в закладі освіти (додаток 2).

4. Затвердити Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки насильства, булінгу (цькування) в закладі освіти (додаток 3).

5. Затвердити Порядок реагування на доведені випадки насильства, булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до насильства, булінгу (цькування) (додаток 4).

6. Призначити уповноваженими особами для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства, булінгу (цькування) та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб, проведення розслідування заступника завідувача філії з навчально-виховної роботи Забілясту С.М. та заступника завідувача філії з виховної роботи Артеменко Ю.М.

7. Створити комісію з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) та затвердити її склад (додаток 5).

8. У випадках скликання комісії до її роботи залучати батьків, чиї діти причетні до випадків булінгу.

9. До роботи комісії залучати уповноважених осіб Національної поліції України та Служби у справах дітей.

10.Уповноваженим особам закладу освіти:

10.1. Забезпечити реалізацію інформаційно-просвітницьких заходів із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству, булінгу, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей (згідно з Планом виховної роботи школи).

10.2. Розмістити на інформаційному стенді та на офіційному веб-сайті закладу освіти контактну інформацію уповноважених осіб закладу, організацій та установ, служб підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися y випадку насильства, булінгу.

10.3. У разі виникнення підозри щодо насильства, булінгу, жорстокого поводження з дитиною/працівником закладу освіти або якщо є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших) провести зустріч із особою, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження, намагатися розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надати емоційну підтримку; проявити інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, постраждала особа має відчути, що її дійсно чують і розуміють. У процесі розмови, якщо особа підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженій особі необхідно з’ясувати терміни подій, які відбулися, та отримати їх опис.

10.4. У разі підтвердження виявленого факту насильства, булінгу (цькування) повідомляти працівників психологічної служби закладу освіти, а працівникам психологічної служби за потреби скласти план корекційної роботи та здійснювати соціально-педагогічний, психологічний супровід з жертвою та її кривдником, та у разі необхідності перенаправляти до інших спеціалістів (психотерапевта, невролога тощо).

10.5. Інформацію про виявлені факти (звернення) про вчинення насильства, булінгу (цькування) вносити до Журналу реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення насильства, булінгу (цькування).

11.Педагогічним працівникам, медичному та господарсько- обслуговуючому персоналу закладу освіти у разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на насильство, булінг, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною/працівником закладу освіти або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини/працівника закладу освіти, передавати уповноваженим особам закладу освіти, а у разі їх відсутності – безпосередньо керівникові закладу освіти (директорові) інформацію про дитину/працівника закладу освіти з метою планування подальших дій щодо заходів для надання медичної, психологічної або іншої допомоги постраждалому. Наголосити на персональній відповідальності кожного за випадки булінгу з їх боку чи спробу втаємничення таких випадків зі сторони учнів чи колег по роботі.

12.Класним керівникам постійно проводити роз’яснювальну роботу з учнями та батьками щодо їх відповідальності за дії, які прирівнюються до булінгу.

13.З даним наказом ознайомити усіх педагогічних працівників, медичний та господарсько-обслуговуючий персонал закладу освіти, учнів та їх батьків.

14.Копію даного наказу розмістити на офіційному сайті школи.

15.Відповідальність за організацію виконання даного наказу покласти на заступників завдувача філії з навчально-виховної роботи Забілясту С.М. та заступника завідувача філії з виховної роботи Артеменко Ю.М.

16.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Завідувач філії Л.П. Вовк

Додаток 1

до наказу по Захарівській філії

Новоукраїнського ліцею №8

Правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти

1. З’являтися в заклад освіти за 10-15 хвилин до початку занять, зайняти своє робоче місце з першим дзвінком, підготувати все необхідне навчальне приладдя до уроку.

2. Виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти.

3. Поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм. Насильство, булінг (цькування) є неприпустимими формами поведінки у закладі освіти та за його межами.

4. Відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля.

5. Дотримуватися чистоти і порядку, берегти майно закладу освіти.

6. Приходити до школи необхідно в чистому, випрасуваному одязі ділового стилю та чистому взутті, з охайною зачіскою; на уроки фізичної культури – у спортивній формі та спортивному взутті.

7. Не приносити на територію закладу освіти і не використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, цигарки, наркотичні та психотропні речовини, інші засоби і отрути, а також токсичні речовини.

8. Використовувати мобільні телефони під час освітнього процесу лише при необхідності зв’язку із батьками (або особами, що їх заміняють) або з метою використання у навчальному процесі.

9. Не покидати без дозволу педагогів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) територію школи під час освітнього процесу.

10. У разі пропуску занять здобувач освіти зобов’язаний надати класному керівнику довідку з медичної установи або пояснювальну записку від батьків (або осіб, що їх заміняють) про причину відсутності.

11. Під час перерви задля збереження життя та здоров’я та з метою уникнення випадків травматизму здобувачу освіти категорично забороняється залишати територію школи, бігати, штовхатися, кидатися предметами, застосовувати фізичну силу, самовільно відкривати вікна, сидіти на підвіконнях.

12. Здобувач освіти звертається до класного керівника, чергового адміністратора, психологічної служби та адміністрації закладу освіти за допомогою, якщо проти нього здійснюються протиправні дії.

Додаток 2

до наказу по Захарівській філії

Новоукраїнського ліцею №8

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію насильству, булінгу (цькуванню) в закладі освіти

1. Організувати роботу педагогічного колективу на виконання урядових, нормативно-правових документів щодо профілактики негативних проявів в учнівському середовищі.

Л.П.Вовк

постійно

2. Проводити профілактично-просвітницькі заходи з профілактики булінгу, жорстокої та протиправної поведінки, конфліктів в учнівських та педагогічних колективах, суїцидальних нахилів (згідно з Планом виховної роботи школи).

Педагогічний колектив

Протягом навчального року

3. Посилити увагу до статевого виховання учнів, підготовки підлітків і молоді до створення в майбутньому власної сім’ї, виховання відповідального батьківства і безпечного материнства.

Пухир С.Г.,Артеменко Ю.М., Краснва О. В.

Протягом навчального року

4. На виховних годинах та позакласних заходах використовувати інтерактивні педагогічні технології, зокрема ділові та рольові ігри, моделювання життєвих ситуацій, суспільних процесів та процедур, дискусії.

Педагогічний колектив

Протягом навчального року

5. Проводити тижні правових знань, до участі в яких залучати працівників правоохоронних органів.

Ю.М.Артеменко, О. В. Краснова

Згідно Плану виховної роботи

6. Залучати до виховного процесу сім’ю, посилити співпрацю з батьківськими комітетами класів, школи, урізноманітнюючи форми роботи.

Педагогічний колектив

Протягом навчального року

7. Налагодити співпрацю з Національною поліцієюз метою проведення індивідуальних зустрічей з учнями та/або їхніми батьками (особами, які їх замінюють); залучати представників провоохоронних органів до участі в батьківських зборах і педагогічних радах, проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед батьків та педагогічних працівників щодо попередження негативних явищ в дитячому середовищі.

Ю.М. Артеменко

Протягом навчального року

8. Налагодити співпрацю зі службою у справах дітей Новоукраїнської міської ради, Новоукраїнським міським центром соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді.

Ю.М.Артеменко, О.В Краснова

Постійно

9. Розмістити на інформаційному стенді та на офіційному веб-сайті закладу освіти контактну інформацію уповноважених осіб закладу для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства, булінгу; організацій та установ, служб підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися y випадку насильства, булінгу.

О.В. Краснова

січень 2024 р.

10. Організувати соціально-педагогічну, психологічну допомогу здобувачам освіти і сім’ям, які потребують особливої уваги та проживають у складних життєвих обставинах.

Ю.М. Артеменко

Постійно

11. Забезпечити обстеження класними керівниками, психологічною службою умов проживання дітей, які потребують підвищеної педагогічної уваги, виявлення деструктивних сімей, сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах, поновлення банку даних таких сімей.

Ю.М. Артеменко

Постійно

12. Систематично проводити виховні години у 1-9 класах.

Класні керівники.

Протягом навчального року

13. Залучити до участі в роботі гуртків та спортивних секцій учнів, які схильні до правопорушень, виховуються у неблагополучних та проблемних сім’ях.

О.П.Андріяш, Ю.М. Артеменко, О. В Краснова

Протягом навчального року

14. Подавати керівництву закладу освіти заяви про випадки насильства, булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

Учасники освітнього процесу

Постійно

15. Розглядати заяви про випадки насильства, булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видавати рішення про проведення розслідування; скликати засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживати відповідних заходів реагування.

Л.П.Вовк, С.М. Забіляста, Ю.М. Артеменко

Постійно

16. Надавати консультативну допомогу батькам, здійснювати психологічний супровід здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).

Ю.М. Артеменко

Постійно

Додаток 3

до наказу по Захарівській філії

Новоукраїнського ліцею №8

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки насильства, булінгу (цькування) в закладі освіти

1. Учасники освітнього процесу у разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на насильство, булінг, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною/працівником закладу освіти або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини/працівника закладу освіти, зобов’язані подати письмову заяву уповноваженим особам закладу освіти, заступникам директора школи з навчально-виховної роботи Забілястій С.М. або Артеменко Ю.М, а у разі їх відсутності – безпосередньо керівникові закладу освіти, директору школи Вовк Л.П. з інформацією про дитину/працівника закладу освіти з метою планування подальших дій з надання медичної, психологічної або іншої допомоги постраждалому.

2. Уповноважені особи закладу освіти Забіляста С.М. або Артеменко Ю.М. у разі виникнення підозри або отримання заяви щодо насильства, булінгу, жорстокого поводження з дитиною/працівником закладу освіти чи реальної загрози його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших) проводять зустріч із особою, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження, намагаються розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надати емоційну підтримку; проявити інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, постраждала особа має відчути, що її дійсно чують і розуміють. У процесі розмови, якщо особа підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженим особам необхідно з’ясувати терміни подій, які відбулися, та отримати їх опис.

3. Уповноважені особи закладу освіти Забіляста С М. або Артеменко Ю.М. у 3-денний період з моменту отримання заяви скликають засідання Комісії з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування).

4. Комісія з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) у 7-денний період з моменту отримання заяви проводить службове розслідування, збирає інформацію про інцидент, відбирає письмові пояснення.

5. Для прийняття рішення та вжиття відповідних заходів реагування результати проведеного розслідування узагальнюються наказом по школі.

6. У разі підтвердження виявленого факту насильства уповноважені особи закладу освіти Забіляста С.М або Артеменко Ю.М. здійснюють заходи відповідно до Порядку реагування на доведені випадки насильства, булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до насильства, булінгу (цькування).

7. Інформація про виявлені факти (звернення) про вчинення насильства, булінгу (цькування) вноситься до Журналу реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення насильства, булінгу (цькування).

Додаток 4

до наказу по Захарівській філії

Новоукраїнського ліцею №8

Порядок реагування на доведені випадки насильства, булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб,

причетних до насильства, булінгу (цькування)

1. На підставі проведеного Комісією з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) службового розслідування уповноважена особа закладу освіти організовує проведення бесіди (та/або засідання Ради профілактики правопорушень) за участю учасників освітнього процесу, причетних до випадку насильства, булінгу (цькування) з метою складання плану корекційної роботи.

2. Інформація про результати службового розслідування повідомляється заявнику у письмовій формі у 10-денний період з моменту отримання заяви.

3. Інформація про доведений випадок насильства, булінгу (цькування) повідомляється керівником закладу освіти в уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та службу у справах дітей для розгляду питання щодо притягнення до адміністративної відповідальності.

4. За потреби працівники психологічної служби, медична сестра здійснюють соціально-педагогічний, психологічний супровід з жертвою та її кривдником, особливо, якщо останнім є інший учень (учні) закладу, та у разі необхідності перенаправляють до інших спеціалістів (психотерапевта, невролога тощо).

5. Інформація про інцидент розглядається на засіданні педагогічної ради школи (із забезпеченням конфіденційності постраждалих осіб) з метою посилення роботи педколективу щодо запобіганню насильству та булінгу (цькуванню).

Додаток 5

до наказу по Захарівській ффілії

Новоукраїнського ліцею №8

Склад комісії з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування)

Ø Вовк Л.П. – завідувач філії;

Ø Забіляста С.М. – заступник завідувача філії з навчально-виховної роботи, уповноважена особа для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства, булінгу (цькування);

Ø Артеменко Ю.М. – заступник завідувача філії з виховної роботи, уповноважена особа для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства, булінгу (цькування);

Ø Андріяш О.П. – голова профспілки;

Ø Краснова О. В. – педагог-організатор школи;

Ø Пухир С.Г. – медична сестра школи;

Ø Гуралюк Л. В. – голова батьківського комітету школи.

Нормативно правове забезпечення

Накази міністерства освіти і науки України

Попередження насильства

1. Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»№2229 від 7 грудня 2017 року.

2. Порядок взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658(п.39-41).

3. Наказ МОН України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами» від 02.10.2018 №1047.

4. Наказ ТВО від 30.10.2018 №428р «Про заходи щодо протидії домашньому насильству».

5. Лист МОН України від 07.08.2018 №1/9-486 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини у 2018/2019 навчальному році».

6. Лист Міністерства соціальної політики України від 29.12.2018 №27/0/2-19/57 «Про постанову Кабінету Міністрів України від 03.10.2018 №800» та методичні рекомендації щодо реалізації постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров’ю» від 03.10.2018 №800 .

7. Спільний наказ Міністерства соціальної політки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 19.08.2014 №564/836/945/577 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення» - (форма повідомлення)

Булінг

1. Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року №2657 –VІІІ»

2. Лист МОН України від 29.01.2019 № 1/9-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року №2637 –VІІІ» (управлінський та просвітницький підхід).

3. Наказ ТВО «Про заходи щодо протидії булінгу в закладах освіти району» від 07.02.2019 № 44р

Профілактика правопорушень

1.Лист МОНУ України від 28.01.2019 №1/9-849 «Щодо профілактики кримінальних правопорушень серед неповнолітніх».

2. Постанова Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 р. №684 "Про затвердження порядку ведення обліку дітей шкільного віку та учнів"

wym-1632123654600

wym-1632123816856

wym-1632124000677

Кiлькiсть переглядiв: 196

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.