Інформація

заступника директора з виховної роботи

Захарівської ЗШ І – ІІІ ступенів

Артеменко Ю.М.

з питання

«Про підсумки роботи школи за 2016 – 2017 навчальний рік та завдання які стоять перед педагогічним колективо у 2017 - 2018 навчальному році»

Виховання – це процес соціальний в найбільшому розумінні... З усім складним світом навколишньої дійсності дитина входить у безкінечне число відносин, кожна з яких незмінно розвивається, переплітається з іншими відносинами, ускладнюються моральним і фізичним зростанням самої дитини. Тому наша школа ставить перед собою завдання – навчити дитину жити у гармонії з собою і з тими хто поряд, бачити своє місце в цьому суспільстві, навчити жити радісно, без страху і насильства, виховувати бережливе ставлення до людини і людського життя як найвищої цінності, патріотичні почуття і любов до Батьківщини. Основою виховної системи в нашій школі є повага і довіра до дитини, визнання її права, розвиток її таланту, на життя, на навчання і на власний моральний вибір.

Умовами ефективності виховної роботи в школі є:

- проведення діагностичних заходів;

- організація роботи в класах;

- організація роботи учнівського об»єднання;

- організація роботи гуртків;

- співпраця з батьками;

- розвиток професійної компетентності класних керівників.

Створюючи виховну систему школи ми завжди враховуємо інтереси учнів та їх батьків, громадськості, місцевих органів самоврядування, можливості педагогічного колективу, традиції школи і села, соціальне оточення.

Одне з основних завдань є – формування у дітей та молоді систему цінностей і духовності, національної свідомості, чіткої патріотичної позиції, розвиток творчої всебічно розвиненої особистості, особистісного потенціалу, залучення кожної дитини до активної громадської діяльності, а також піклування про здоров»я кожної дитини.

Важливою умовою ефективності виховання є формування педагогічної культури. Наші вчителі володіють високим професіоналізмом, патріотизмом, високою психологічною культурою, інтелігентні та уважні. Для цього в школі проводили педради, семінари, засідання за круглим столом, працювала і працює майстерня педагогічного досвіду та методичне об»єднання класних керівників. Велика увага приділяється спортивно – оздоровчій і військово - патріотичній роботі. В школі працює гурток для всіх категорій дітей, також працює гурток художнього випилювання. Учні школи вивчають історію рідного краю, пропагують рідну мову (було проведено день української писемності, шевченківські дні, тиждень української мови), брали участь у районних конкурсах, займалися шефською допомогою літнім людям (дія волонтерського загону). Приділялась велика увага родинно – сімейному і національному вихованню. Діти і батьки з цікавістю брали участь у родинних святах, народознавчих заходах та різних акціях.

Залучались учні і до художньо – естетичного виховання. Брали участь у конкурсах малюнків, художньої самодіяльності, шкільних святах. Важливе місце посідало морально – правове виховання. Це уроки права, класні години на правову тематику. Велика увага приділялась і превентивному вихованню та оздоровчо – профілактичній роботі. Це профілактика шкідливих звичок та різних захворювань, проведення акцій, сан просвітньої роботи, робота волонтерів, сан постів та агітбригад. Постійно велася робота з сім»ями, які потратили в складні життєві обставини та важкими дітьми. В школі працює бібліотека. Школа пишається своїми дружніми зв»язками з іншими школами, РЦДЮТ «Зоріт» м. Новоукраїнки. До шкільного життя залучились батьки. Активно працював батьківський комітет. Практикувались такі форми роботи з батьками, як диспути, семінари, батьківські збори, психологічні тренінги, анкетування, лекторії, вечори спілкування. В школі створена система учнівського самоврядування «Учнівське об»єднання «Школярик» в якому діє дві країни – «Країна сонячних зайчиків» та «шкільна країна «Юність»», завдяки чому дитина відчуває себе особистістю, вчиться керувати, допомагати, жити активним життям, само реалізовувати себе. Педагогічний колектив намагався створити школу, в якій діти відчували б себе повноцінними господарями, справжніми громадянами своєї держави, патріотами, інтелектуалами. А для цього кожен вчитель і класний керівник тримали руку на пульсі інновацій в освіті.

Ми всі віримо в успіх нашої праці і хочемо, щоб наші діти зростали в затишку, в мирі, любові і злагоді. Саме школа має і повинна виховувати людину, спроможну творити своє власне життя, здатну до самовизначення.

Життя від молодого покоління вимагає конкурентоспроможності, професійної й соціальної мобільності, високої освіти, самовдосконалення. Успіхи розвитку суспільства залежать від того, як школа вирішить проблему підготовки підростаючого покоління до життя. Сучасні ринкові відносини вимагають від кожної людини професіоналізму в певній галузі, вміння чітко і правильно формувати і висловлювати свої думки. Тому сьогодні потрібно велику увагу приділяти вихованню особистості. Бо давно вже відомо , що людина яка досконало володіє знаннями, але не вихована, страшніша за варвара.

Під час планування виховної роботи в нашій школі підбираються методи виховання , розподіляються доручення, залучаються учні в таку систему діяльності, яка збагачує досвід самоаналізу, саморегуляції особистості, зміцнює морально – ціннісну позицію школярів. У процесі виховання учні набирають якостей, яких їм не вистачає. Саме в процесі виховання відбувається розвиток особистості. Виховна робота нашої школи спрямовується на те, щоб учні могли поглянути на себе очима однокласників, батьків, вчителів, односельців і виявили в собі те, над чим треба попрацювати, на що треба звернути увагу. З цією метою в школі організовуються зустрічі з цікавими людьми, вечори спілкування батьків і дітей, виступи художньої самодіяльності та інше. В школі учні отримують систему теоретичних знань, які збагачують їх поняття про моральні категорії й розширюють уявлення про загальний та моральний ідеал. Тут формуються навички самоаналізу – зіставлення особистої поведінки з соціальними нормами і цінностями, іде поступовий розвиток здатності контролювати себе. Саме такі якості формуються і розвиваються під час проведення позакласних заходів на правову тематику, індивідуальної роботи з учнями дискусії, засідання, круглі столи. В роботі з учнями формується система самооцінки й саморегуляції. Вивчається рівень самооцінки. Для учнів у яких завищена самооцінка, підбирались індивідуальні форми роботи, під час яких учень може конкретно оцінити свою діяльність і переконатись, на що він здатний. Діти зі зниженою самооцінкою залучались до проведення різних заходів або до такої діяльності, де б вони почували себе впевнено, де могли б проявити ініціативу. З цією метою в школі були, наприклад, організовані конкурси на краще читання вірша, різні виставки малюнків, виставки виробів з природних матеріалів, виставка рукоділля. Саме в цих заходах взяли участь і допомогли в організації малоактивні учні. Багато підлітків не завжди здатні без допомоги досягти успіхів у своїй діяльності, у виконання доручень. В зв»язку з цим класні керівники нашої школи разом з підлітками добирають такі види діяльності де б вони змогли повністю реалізувати себе і почувати себе гідно у спілкуванні з іншими. У процесі позаурочної діяльності учнів у школі створюються умови для вияву і розвитку їх індивідуальних якостей, здібностей, ініціативи, творчості.

Перед школою ще стоїть багато різних завдань. Це насамперед:

· Залучення кожного учня в таку позицію, щоб він сам міг бути ініціатором, організатором і творцем процесу сприятливої міжособистісної взаємодії;

· Забезпечення емоційної та моральної комфортності кожного з учасників виховного процесу;

· Насичення всієї виховної роботи проблемним змістом, що дасть учням можливість вирішувати свої проблеми.

Отже, школа – це надзвичайно перспективне поле формування здатності особистості здійснювати життєвий вибір. Тривалість та системність включення особистості учня в шкільне життя сприяють створенню умов, необхідних для формування життєвого досвіду, який ляже в основу майбутніх життєвих виборів. Школа повинна створити «простір вибору» і забезпечити умови для щоденних невеликих виборів, бо саме це допомагає розвитку здатності до життєвого вибору. Потрібно забезпечити можливості для аналізу результатів життєвого вибору, обміну досвідом, прийняття рішень (в учнівських проектах, учнівському самоврядуванні). Треба приділяти належну увагу виявленню і розвитку інтересів, нахилів і здібностей кожного учня, вольових якостей учнів та забезпечити умови для їх розвитку. Ми впевнені, що наша школа зможе знайти свій шлях до серця та розуму дитини, допоможе становленню життєстійкої людини нового покоління.

Кiлькiсть переглядiв: 154

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.